Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kıyı Emniyeti'nden Vatandaşlara Uyarı
#1
Kıyı Emniyeti Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Salih Orakcı, "Vatandaşlar denizde acil bir durumun veya sıkıntının yaşanması halinde, kuralların dışında yaklaşarak halkımıza korkulu anlar yaşatan feribot ve tekne kaptanlarını 'Alo Kıyı Emniyet 151' ücretsiz hattımızı arayıp, şikayette bulunarak belki de yaşanacak bir kazanın önüne geçebilirler" dedi.

Kıyı Emniyeti Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Salih Orakcı gemi kazalarıyla ilgili yaptığı açıklamada, dünyanın riskli su yollarından İstanbul Boğazı'nda yerel trafiğin önemine vurgu yaptı. Orakcı, tekne kaptanlarının kurallara uygun olarak hareket etmeleri, özellikle uluslararası geçiş yapan gemilere en fazla 100 metreye kadar yaklaşmaları, mecbur kalmadıkça önlerinden geçmemeleri ve her şeyden önemlisi yolcuları korkutacak, üzecek kural dışı bir davranış içinde bulunmamaları gerektiğini


belirtti. Bu nedenle her şeyin kaptanda bittiğini söyleyen Orakcı, "Vatandaşlar bir olumsuzluk yaşaması halinde 'Alo Kıyı Emniyet 151' ücretsiz ihbar hattını arayarak bindikleri feribot veya teknenin kaptanını şikayet edebilir veya bağlı oldukları birimlere iletebilir. Kıyı Emniyeti, böyle bir ihbar almaları halinde kaptanlar hakkında gerekli işlemlerin yapılması için gerekli makamlara bilgi aktararak, konuyu hassasiyetle takip edecektir" diye konuştu.

Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'nün görevlerini başlıca 5 grupta toplayan Orakcı, bunları şöyle sıraladı:

"Seyir yardımcılarının yani ülkemiz kıyılarında bulunan fener ve şamandıraların bakım, tutum ve işletimi, Türk boğazları alanı içinde özellikle Karadeniz girişindeki kıyılarda tahlisiye, can kurtarma hizmetleri vermek, yine Türk boğazları alanı içinde gemi kurtarma ve römorkaj hizmetleri vermek, denizlerimizde ve tüm dünya denizlerinde haberleşme hizmetleri vermek ve son olarak halkımızın yakından bildiği gemi trafik hizmetlerini işletmek, gemi trafiğinden doğabilecek riskleri minimize etmek."

Dalgıçlık, çeki ve batık çıkarma gibi faaliyetlerin de yerine getirildiğini ifade eden Orakcı, "Genel Müdürlüğümüz denizlerimizde ve karasularımızda seyir emniyetinin arttırılmasından sorumludur" dedi.

Seyir emniyetinin arttırılması amacıyla bir dizi projeyi hayata geçiren Orakcı, özellikle haberleşmeye çok önem verdiklerini, bu amaçla Türk boğazları bölgesinde kesintisiz bir haberleşme sistemi daha kurduklarını ifade etti. Orakcı, bununla birlikte İstanbul ve Çanakkale boğazlarında bulunan şimdilik toplam 85 adet fenerin akabinde diğer fenerlerin de uzaktan kumanda edilecek şekilde yönetilip fener arızalarına anında müdahale edileceğini, 1979-1994 yıllarında 2 büyük gemi kazasının ardından şu ana

kadar toplam 4 adet Fi Fi 1 klas yani saatte 2 bin 400 metreküp su basma kapasitesi olan eskort ve gemi kurtarma hizmeti verebilecek römorkörleri devreye soktuklarını belirtti. Orakcı ayrıca, "Biri bu yılın sonunda, diğeri 2008 yılın başında devreye girecek Fi Fi 2 klasında son derece yetenekli, saatte 7 bin 200 metre küp su basabilen bulunduğumuz coğrafyada tek olacak olan 2 yeni römorkörümüz de devreye girecektir" şeklinde konuştu.

Kış aylarının gelmesiyle gemi kazalarının arttığına değinen Orakçı, şöyle konuştu:

"Denizciliğimizde bir atasözü olan 'Gemi limanda batar' sözü aslında bize her şeyi anlatıyor. Bu yüzden gemi kaptanı, limandan kalkmadan önce her türlü tedbiri alarak hareket etmeli, bununla birlikte liman ve bayrak devletinin de özellikle substandart olarak seyir yapan gemileri titizlikle kontrol ederek limandan kalkışlarına müsaade etmeliler. Tabii ki gemi personeli de çok önemli, olası bir kazada kendilerine en kısa sürede yardım ulaşıncaya kadar gemilerini ve dolayısıyla kendi can emniyetlerini

sağlayabilecek bilgi tecrübe ve eğitime sahip olmalılar."

Bütün bunların Türk boğazlarından geçmek için yeterli olmadığını dile getiren Orakcı, "Gemi kaptanlarının tedbirli bir kaptan gibi hareket ederek, kılavuz kaptan almaları gerektiğini, eskort römorkör kullanmalarını ve Gemi Trafik Hizmeti (GTH) verdikleri her türlü bilgi tavsiye ve önerileri dikkate almalarını bekliyoruz. İnsan hatalarının günümüzde yüzde 83'leri bulduğu dolayısıyla kazaları sıfırlamak mümkün değil ama bunları binde seviyelerine çekerek azaltmak mümkün, beklentimiz herkesin ulusal ve

uluslararası kurallara uygun olarak hareket etmeleridir. Tüm denizci dostlara Allah selamet versin diyorum" dedi.
alıntı:haberler
Bul
Cevapla
#2
valla abi boğaz bukadar dar gemiler bukadar büyük ve çok olduğu sürece bu kazalar mutlaka devam eder,gerçi herkes sorumluluğunu bildiği sürece en aza iner ama hiç bir zaman son bulmaz
Bul
Cevapla
#3
Bu olay biraz daha bizim bu tarafa doğru işlerse işler.Mürsel abinin dediği gibi boğazın dar olması ve trafiğinin yoğun olması kazaları kaçınılmaz hale getirir.Paylaşım için teşekkürler.Saygılar
Bul
Cevapla
#4
Paylaşım için teşekkürler nihat
Bul
Cevapla
#5
Boğazlardan limanlar kalkmalı şehir hatları yolcu vapuru haricinde gümrük vb. büyük gemileri istanbulun en nadide yerinde istemiyoruz Başka istanbul başka boğaz yok
Bul
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  meterolojiden uyarı LeVrEkCi 8 1,634 25-02-2010, 01:33
Son Yorum: yycolak
  meterolojiden uyarı LeVrEkCi 11 2,479 10-10-2008, 21:25
Son Yorum: meteor
  Önemli Uyarı (Sağlık) SerenaY66 13 2,486 13-12-2007, 09:54
Son Yorum: istavritci
  Bu özellikle kiyi Ege, bati Trakya ve adalar için çok ciddi uyaridir. Ruhan Ozgen 9 1,816 20-10-2007, 17:49
Son Yorum: LeVrEkCi
  22 09 07 kıyı raporu darıcalı 2 1,476 22-09-2007, 22:20
Son Yorum: H.A.R.U.N
  DİKAAAAT ! UYARI DIR RaPaLaCı 12 2,211 25-08-2007, 18:13
Son Yorum: Lakerda
  Çevre ve Orman Müdürlüğü Ekipleri'nden Olta Balıkçılığı Kontrolü LeVrEkCi 11 3,214 14-05-2007, 18:27
Son Yorum: yalova tatar
  ALO KIYI EMNİYETİ .. AFALA 6 2,088 22-03-2007, 22:07
Son Yorum: bigbaro

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi